Sider

29. desember 2013

Strikket halsvarmer...

 Lille-Rudolf viser fram en av de myke gode
halsvarmerne jeg strikket til jul...
 
Jeg hadde ingen oppskrift, men laget min egen variant...
 
Hvis du har lyst til å lage maken, får du oppskrifta her:

Rita's halsvarmer
Pinner: Rundpinne nr 6 1/2 og 7.
Garn: Puno fra pt-garn, Hexa fra Du Store Alpakka,
eller annet mykt garn i samme tykkelse.
Jeg har brukt 2 nøster (100 gram) til min hals.

Legg opp 80 masker på pinne nr 6 1/2,
og strikk 10 omganger vrangbord, 2 rett og 2 vrang.
Bytt til pinne nr 7, og strikk 1 pinne rett.

Strikk hullmønster slik:
1. pinne: *1 kast, 2 rett sammen* Gjenta ut pinnen.
2. pinne: strikk rett pinnen ut
Gjenta disse 2 pinnene til halsen er så lang du ønsker.
Min er 25 "hull" høy, altså 50 omganger.
 
Skift igjen til pinne nr 6 1/2, og strikk vrangbord
(2 rett og 2 vrang) i 25 omganger.
Fell pent av.
Brett ned øverst, og pynt evt med en fin knapp.
Jeg har brukt perlemorknapper fra Du Store Alpakka.


Den brune og grå halsen bakerst er strikket i Hexa,
og de 3 andre i Puno garn.
 

Nå håper jeg de andre jentene i strikkeklubben holder
seg varme på halsen i vinter, og unngår forkjølelser, hihi...
 
Jeg fikk noen aldeles nydelig innpakkede gaver,
og med herlig innhold i retur.
Koste meg masse med å pakke opp ;-)
 
Fikk ei nydelig strikket pute, søte rosa tovede tøfler,
et lekkert brodert bakeklede og pyntet oppskriftsbok,
Greengate kopp og Pukka te, ei koslig lyslykt
og fine heklede grytelapper :-)
Tusen takk jenter,
dette er gaver som varmer mitt hjerte <3

6 kommentarer:

MonaV sa...

Du Rita, du Rita.....halsen jeg fikk er aldeles nydelig og jeg elsker den:) Myk, god og strikket av kjærlighet hihi:):)
Tusen, tusen takk for veldig hyggelig og hjemmelaget julagave:):)

Jeg er sikker på at de andre jentene er like begeistret som meg:)

Ineke Original sa...

Beautiful! Love it!

Ineke Original sa...

I'm glad I did find you.
Happy New Year greetings from Holland!
with love,
Ineke

Marianne H sa...

Så flotte halsvarmere og fine gaver, klem

Hege sa...

Det var med tårer jeg åpnet flere av mine julegaver i år! Blant annet den nydelige halsen jeg fikk av deg, Rita! Den er god og varm, nydelig å se på og laget med omtanke!!! Jeg er verdens heldigste!!!!

Diger klæm :)

Unni A sa...

Så herlige halsvarmere! De ser skikkelig gode og varme og myke ut! Er det noen sak, så flink til å strikke at du bare lager en oppskrift selv! Og så mange fine gaver du fikk tilbake!
Kos deg videre, det er ennå noen timer igjen av romjula :)
klem Unni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...