Sider

23. november 2015

Strikket "Kongle-lue" og litt annet...

Lenge siden jeg har vist fram noe strikking her,
men holder på med litt julegaver for tida...

Nå har vi jo endelig fått snø og vinter her på Østlandet,
rett og slett helt fantastisk nydelig ute,
men kan være godt med ei god lue når man skal ut...

Har visst helt glemt å vise dere denne herlige lua,
som jeg strikket til Hanne tidligere i høst.
Halsen har hun strikket selv, i samme garn som lua.

Mønsteret til lua "Lille Kongle" har jeg kjøpt på Ravelry.
Jeg har strikket lua i garnet Cotinga fra Dale,
og den skal strikkes veldig fast på ganske tynne pinner.

Pynt gjerne toppen med en fuskepelsdusk, så blir den ekstra flott :-)

Mangler du en julegave eller to,
så rekker du enda å strikke noen sånne før jul...

Apropos jul, så hadde vi julebord for min manns ansatte,
på hytta vår i Kvitfjell nå i helga...

Jeg var så heldig å få noen fine lerkekvister av ei god venninne,
og supplerte med noen nye stjernelykter, små søte dådyr,
svibler og servietter, og koste meg maks med borddekkingen :-)

Og med en rosebukett og en liten svibel på stuebordet,
var det klart for gjester...

Kanskje litt i overkant opptatt av detaljer, jadda.... ;-) ;-)

2 kommentarer:

Mandy LaCroix sa...

That hat is beautiful and your table décor is WONDERFUL! Did you really do all that yourself?! WOW. I LOVE it - I bet it was a great dinner. Kudos. :)
Hugs,
Mandy

Unni A sa...

Så fin lue! Ekstra flott med fuskepelsdusken!
Wow for et lekkert dekket bord! Så koselig!
klem Unni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...