Sider

1. mars 2015

Klart for eggjakt...

God morgen :-)

Hjertebodens inspiratør-gjeng
 er klare med en ny utfordring til dere,
og denne gangen vil se noe med


Jeg har laget litt forskjellig bordpynt til påskens eggjakt...

Felles for alt, er at det er laget av ark fra Maja Design sin serie Nyhavn,
"A Dockside in Bloom" og "Romantic Lunch".
Disse kan du kjøpe i Hjertebodens nettbutikk.

Alle delene er også pyntet med blondesløyfer og gule papirroser.
Alle harene er stanset ut med en dies fra
Sissix/Tim Holtz "Easter Elements".

Har pyntet papir-sugerør med vimpler og laget hare-bordkort...

Papir-sugerørene har fått små vimpler av mønsterarkene,
og Eggjakt-stempelet er fra Panduro.
Disse kan også brukes som bordkort,om du skriver navn på vimpelen :-)

Bordkortene er laget av to harer stanset ut av mønsterark.
Harene er limt sammen på den øverste halvdelen.
Nederst er bena brettet ut, slik at bordkortet kan stå.

Vimpelen er egentlig beregnet til å skrive navn på,
men her har jeg stemplet med hashtag-stempler fra NSS
"#herliggutt" og "#herligjente" :-)

Harene til å henge til pynt i påske-riset,
er stanset ut i tynn papp, og kledd med mønsterark på begge sider.
De har fått små søte duske-haler av hvite pongponger,
øyne av brune halvperler, og hvit hyssing til oppheng :-)

Kremmerhus til påskegodteriet, 
har jeg laget av 9x9 tommer store mønsterark,
som er rullet sammen til kremmerhus og limt sammen.

Pyntet med en kakeserviett øverst i åpningen, 
blondesløyfe, gule papirroser, og vimpler stemplet med
"Eggjakt" fra Panduro og "#godpåske" fra NSS.

Ble visst litt mange bilder dette,
men det var så gøy å lage denne påskepynten,
idèene liksom bare poppet opp i hodet mitt
etterhvert som jeg laget ting...

Titt gjerne innom Hjerteboden-bloggen,
 og se alt det flotte de andre inspiratørene har laget,
og så håper vi såklart du vil bli med på utfordringen vår :-)
Klem fra Rita

5 kommentarer:

hjertetunet sa...

Her var det mye fint og masse inspirasjon :)

MonaV sa...

Dette ble så fint Rita:) Du er vannvittig kreativ og får alltid til litt annerledes ting:) Koselige og nydelige påsketing !!!

Synnøve sa...

Dette var virkelig vakker påskepynt, Rita :) Og så så lurt :) Føler på meg at det blir litt lifting her, ja :)
god klem

Mette sa...

Kjempefine påsketing :) Fikk skikkelig påskestemning av dette her :)

Klem Mette

Unni A sa...

Så flott og koselig påskepynt! Jeg hadde ingen planer om å lage noe til påske, men nå fikk jeg jo litt lyst... takk for inspirasjonen!
klem Unni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...