Sider

20. februar 2011

Heklede blomster...

Siden jeg har fått spørsmål om de heklede blomstene,
som jeg pyntet mitt "tube-skjerf" i et tidligere innlegg med,
 legger jeg ut oppskriften her.
Den har jeg funnet på DROPS sine nettsider.
 Der finner du oppskrift på flere forskjellige blomster,
 og masse annet fint håndarbeide :-)

Heklet blomst:
Hekle 4 lm og sett dem sammen i en ring med 1 kjm i første lm.
1. OMG; 1 lm og 6 fm om ringen.
2. OMG: *1 fm i neste fm, 3 lm*, gjenta fra *til* totalt 6 ganger, 
avslutt med 1 kjm i første fm på beg av omg = 6 lm-buer.
3. OMG: 1 lm. Hekle slik i hver lm-bue: 1 fm, 1 lm, 3 st, 1 lm, 1 fm.
4. OMG: Snu arbeidet. Nå hekles det *1fm mellom bladene på 1.omg,
5 lm*, gjenta fra *til* totalt 6 ganger,  avslutt med 1 kjm i første fm på beg av omg = 6 lm-buer.
5. OMG: 1 lm. Hekle slik i hver lm-bue: 1 fm, 1 lm, 5 st, 1 lm, 1 fm. Klipp av og fest trådene.
Jeg har pyntet med å sy fast ei perle midt i blomsten.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...