Sider

21. februar 2014

OL- lue og innflyttingsgave...

Når man jobber i garnbutikk,
kan man simpelthen ikke unngå å hekle ei OL-lue...

Det har vært helt ville tilstander, og butikken er nå tømt for
lyseblått og rødt garn i alle varianter, og alle typer flagg til å sy på.
Egentlig litt gøy med sånne "diller" også da :-)

Jeg har brukt denne oppskrifta,
men lyseblå og rød Lanett babyull og heklenål 4,5.
Sluttet å ta ut da jeg hadde 80 masker,
for ellers ble lua altfor stor til meg :-)

Her om dagen var jeg på besøk hos min 21 år gamle sønn,
som for en tid siden flyttet i egen leilighet.
Han har ikke fått noen "ordentlig" innflyttingsgave av oss,
da vi har sponset nytt gulv i hele leiligheta,
masse maling, og hjulpet til med oppussingen isteden...

Men en liten morsom og veldig praktisk gave
 hadde "morsan" fikset, og jeg tror den falt i smak...

Tenkte det kunne trigge lysten til å ta fredagsvasken,
om han hadde mopp med Øl-holder....
Også har jeg jo strikket noen kjøkkenkluter
og et par tykke gode grytelapper,
med en liten spesiallhilsen på,
en merkelapp hvor det står "Laget av mamma <3".

God helg :-)

3 kommentarer:

Connie sa...

He he herlig gave :)
Nydelig lue. Mulig jeg også må hekle den.
Takk for at du deler mønster.
Klem Connie

Unni A sa...

Kjempefin lue :) Jeg hører rykter om at alle butikkene er tomme for garn, men jeg har faktisk ikke sett en eneste lue i bruk! Kanskje jeg er for lite ute...? :)
For en herlig gave til sønnen din! Den moppen må ha falt i smak :) Kult skilt, jeg burde hatt et sånt jeg også :P
klem Unni

Wenche sa...

Hahaha så herlig gave. Legger ideen med boksholderen på minnet ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...