Sider

3. desember 2011

Små adventsgleder...

Siden jeg ikke er særlig produktiv
"på papirfronten" nå om dagen,
får jeg dele litt av det andre som skjer i hverdagen...

Her i huset har vi lang tradisjon på pakkekalendere,
og ingen blir visst noensinne for store til å skjemmes bort 
med en liten overraskelse hver dag i desember :-)

Selvfølgelig kan dette være en liten utfordring,
etterhvert som de små barna vokser fra puslespillbiter,
 Lego-figurer og Barbie-tilbehør!!!

Hva finner man på til husets voksne menn
(en på snart 20 og en på 47)???

Joda, i år fikk "nissemor" en skikkelig god idè....

Øl-kalender til gutta!!!
Ei kasse øl, dvs 24 flasker juleøl,
sirlig nummerert med røde hjerter med tall på korken,
og under enkelte av flaskene finnes
 en lapp med små overraskelser :-)

Nytt av året, er at "nissemor sjøl" har fått sin egen kalender,
laget av verdens snilleste tenåringsdatter,
som også har fått pakkekalender av "nissemor" såklart ;-)

Og til slutt den mest pakkegale av oss alle,
vår firbente koseklump Tassen,
med sin egen kurv pakker med hundegodis inni :-)

Så som dere ser, så er adventstiden her i huset
fylt med spennende morgenstunder...

Kos deg, med eller uten pakkekalender...
Men husk å ta en liten pause fra alle gjøremål,
tenn et lys og nyt førjulstiden :-)

7 kommentarer:

nergele's puslerier sa...

Ja,det er jo åsså en måte å gjøre det på med øl-kalender,artig påfunn...men tassen tar jo kaka da han er jo bare så søt og god,fotomodelljobben tror jeg han egentlig liker...

Viktig å ta det med ro og tenne ett lys i denne ventetida -det går veldig fort..til nissen kommer..

Berit sa...

Ser man det - det ble en løsning på det å!
Oppfinnsomheten lenge leve!
Og du klarer deg flott!!!

Kose deg på jobb når det en gang blir dag... tipper den kommer litt for fort for min del, for nå skal jeg tusle i seng og da ringer nok klokka litt for tidlig - men jeg bør være klar som ett egg... :O)
Kjøre pent i helga!!

Klem

Papirdilla sa...

Typisk deg å tenke på at de rundt deg skal ha små hverdagsgleder, Rita. Ølkalenderen er et godt påfunn:) Synes det var spesielt koselig at "nissemor" sjøl også fikk pakkekalender i år. Kos deg med den og alle juleforberedelsene.
Klem,
Hanne

Hege sa...

Så genialt, Rita!!! Og hvorfor overrasker det meg ikke at alle har hver sin kalender i Kjølvang-residensen??? Til og med Tassen-vofsen!!?? Er glad bikkja mi ikke kan lese- for da hadde jeg hatt et forklaringsproblem....

Ønsker dere alle en super helg!

Klem Hege

Pinklady 68 sa...

Super koselig familie tradisjon Rita!
Så morsom kalender til herrene i huset:-)..ny variant. Spennende for mor og datter også!
Kos dere!
Vi bor på hybel en uke til...pleier å ha et julepyntet hus:-).... nå har vi bare 1 advents lysestake, kalender til min sønn og en bolle med klementiner:-)
Uansett når vi flytter hjem igjen skal ALL koselig julepynt og gardinger frem!!

Ha en fin adventshelg!
Klem Laila.

Marianne H sa...

Så hyggelig, må jo bare glede seg til å stå opp i huset hos deg da, toppers.
Ha en fin og kreativ uke, klem.

Lill sa...

Hei snuppa
Gratulerer med premie i julekalenderen min.
Kom innom å se hva du har vunnet:)

klem fra Lill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...