Sider

30. desember 2011

Kvitfjell-jul...


Denne gangen valgte vi en litt utradisjonell vri,
og feiret jul på hytta, i skikkelig "julete" omgivelser  :-)

Vi reiste oppover lille julaften,
spiste julegrøt og pyntet hytta ferdig
til gjestene skulle komme.
Inne i gangen satt "gammelnissen" min,
som jeg fikk av farmor som lita jente,
og ønsket God Jul til alle :-)

Pyntet og klart for julefeiring :-)

Mine "søte små" måtte tradisjonen tro ta bilde foran juletreet...

Og her er hele gjengen samlet:
Sindre, Esten, mormor, bestefar, meg, Hanne og Tassen.

Vi koste oss med ribbemiddag, riskrem, kaker og kaffe,
og jammen tror jeg vi hadde vært snille i år også,
for her var det mange pakker til både små og store...

...og Tassen var nok den ivrigste av alle.
Han elsker pakker, og åpnet opp alle pakkene sine uten hjelp!

Førstedag jul kom også Sondre (kjæresten til Hanne)
og farmor Randi oppover til fjells.

Og utpå kvelden fikk vi uventet besøk av
 ei skikkelig ugrei dame, ved navn Dagmar...
Hun laget masse vind og kaos, blinket med lyset
 og kastet hagemøblene utover terrassen, fysjåfy!!!

Nå har det vært et par dager med romjulsjobbing,
og familieselskap på hjemlige trakter,
og plutselig så er vel nyttårsaften her...

Jeg er snart tilbake med min "Ti på topp" liste,
men enn så lenge:
Ha ei koslig nyttårsfeiring,
og et riktig
GODT NYTT ÅR :-)

9 kommentarer:

Hilde sa...

Denne julefeiringa har nok vært fin tenker jeg!
Det er så idylisk og perfekt der oppe.
kos dere skikkelig med nyttårsfeiring!

klem

MonaV sa...

Hadde jeg hatt hytte hadde jeg garantert feiret julen på fjellet jeg og. Det ser såååå koselig ut, og dere har det jo så flott der. Kos dere videre:)

Mia sa...

Det så ut som en hyggelig og stemningsfull jul. Godt nyttår til deg og dine.

Klem Mia

Hege sa...

Den julefeiringa misunner jeg dere, altså!!! Når jeg vinner maaange millioner i Lotto skal jeg også ha ei slik lekker hytte!!! Ønsker deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR, Rita! Kos dere på nyttårsaften- så ses vi straks vi har skrevet 2012...

Klem Hege

Mette sa...

Koselig at du deler dine flotte julebilder med oss:) Jeg tror helt sikkert dere har hatt ei flott jul på hytta, det må jo være den perfekte rammen rundt en koselig jul!

Ønsker deg et Godt Nytt år Rita og jeg håper vi får mange koselige scrappe og skravlestunder i året som kommer!

Mange varme klemmer fra meg til deg♥

Heidi sa...

Så koselig!
Ønsker deg og dine Et Riktig Godt Nytt År:)
Klem, Heidi:)

Papirdilla sa...

Det kan da ikke gå an å få feiret jul i mer perfekte omgivelser!! Jeg er sikker på at dere har kost dere skikkelig, Rita.

Ønsker deg og dine ei flott nyttårsfeiring og alt godt for 2012. Og så ses vi på mandag kl. 10.00:)

Stor nyttårsklem

nergele's puslerier sa...

Ser ut til att dere hadde det hygglig oppe fjellheimen -dog med uventet damebesøk...flott å gjøre noe en ellers ikke gjør til vanlig i jula...

GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE..

Scrappelise sa...

Det er så moro å lese bloggen din Rita, du har sannelig variert stoff! De bryllupskortene dine er superlekre og jeg regner med at noen av dem kommer på 10-på-lista. Men Tassen er den beste av alle, en makeløs venn og baker også! Men jeg gleder meg stort til å treffe alle kjente Papirpiker så fort det byr seg en anledning! Riktig Godt Nytt År og stor klem til deg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...