Sider

15. januar 2016

Strikkede luer...

Siden vi har skikkelig vinter,
og flust med kuldegrader for tida, tenker jeg det passer 
å vise dere noen varme og gode luer...

 Disse strikket jeg i julegave til mine 5 "grandtante-barn" :-)

"Råtasslue" fra Klompelompe-boka,
strikket i rosa Dale Cotinga.
Kjekk lue og hals i ett til lillesnuppa på ett år,
praktisk i bruk og veldig søt på :-)

"Lille Kongle" luer til to litt større jenter.
Mønsteret er kjøpt på Ravelry.
Strikket i offwhite Dale Cotinga,
og med grå fuskepelsdusker til pynt :-)

 Gutte-luer i "yndlingsfargene", til to litt store gutter.
Mønster har jeg funnet i Sandnes hefte 1508,
og luene er strikket i Sandnes Tynn Merinoull med dobbelt garn.
Den ene i grått og gult, og den andre i grått og jeansblått.
Garndusker i toppen :-)

Da håper jeg mine grandtante-barn er fornøyd med gavene,
og holder seg varme på ørene i vinter :-)

God helg :-)

4 kommentarer:

Unni A sa...

Så fine luer! Det trengs visst nå ja, så kaldt som det er! Jeg lengter etter sommeren :)
klem Unni

Pinklady 68 sa...

KJempefine luer! Gode og varme...og helt sikkert fornøyde mottakere:-)
Ha en fin vinterdag!

Klem Laila.

Connie sa...

Åååååå så fine luer.
Du er kjempeflink.
Klem Connie

Vikasol sa...

Kjempefine😊✌ disse skal prøves

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...