Sider

6. august 2015

Med "raue georginer i glaset"...


Fra Kvitfjell reiste vi videre over Venabygdsfjellet,
og til den andre hytta vår, som ligger...

"I Engerdal, i Engerdal, med raue georginer i glaset..."

Her fikk vi besøk av Hanne, mine foreldre og min svigermor,
så dette ble noen koslige familiedager :-)

Vi hygget oss på Engerdalsdagene.
Her var det tivoli, salgsboder og underholdning for enhver smak.
Og på lørdag var det DDE-konsert, i nydelig sol :-)

Og jammen ble det en liten "Harry-tur" til Idre også...
Vi var innom et "loppemarked" og gjorde noen små kupp.
Koste oss med kaffe og nybakt "stomp"
i den sjarmerende lille "Stompbua".
Deretter var det "hamstring" av mat- og litt sterke drikkevarer,
før vi spiste middag, og vendte nesa mot Norge igjen...

...og direkte til "ukas høydepunkt" for lokalfolket,
nemlig Bingo på Drevsjø :-)

Vi spiller aldri Bingo her hjemme,
men da ungene var mindre var det kjempestas å reise på Bingo,
så det har liksom blitt en "hyttetradisjon" dette... ;-)

Nå er vi hjemme igjen etter vel to uker med fjellferie,
 og mange flotte naturopplevelser rikere...
Ikke hver dag jeg går tur med hunden min,
og plutselig oppdager 3 reinsdyr bare noen meter unna oss ;-)

Været har vært typisk norsk sommervær,
kjølig, veldig ustabilt, og stort sett med litt regn hver dag.
Men heldigvis noen glimt av sol å varme seg på innimellom :-)

Og faktisk, det beste av alt, er at lille Tassen har vært "frisk",
og kost seg på tur sammen med oss.

Nyt det som er igjen av sommeren,
så krysser vi fingra, og ønsker oss en nydelig høst :-)

3 kommentarer:

Torun sa...

Åh, jeg visste ikke at dere hadde hytte i Engerdal!? Jeg er jo derfra, mamma og pappa bor ved Sølenstua og det er jo kanskje ikke så langt fra der dere har hytte. Det er noe eget når man kan se vakre Sølen, sånn helt objektivt sett :o)Så bra at Tassen er frisk nå da!

nergele's puslerier sa...

Godt med en "tassen" vennlig ferie også,er glad for att gromgutten er bedre jeg da...

Takk for hilsninger på bloggen min..

Hege sa...

Så godt at dere hadde en fin ferie!! Og selvfølgelig at Tassen har vært i form!!! Man trenger ikke dra jorda rundt for å ha en hyggelig ferietid! Trenger bare dra til Engerdal- tydeligvis...

Ønsker deg og dine en flott sensommer, Rita!!!!

Diger klæm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...