Sider

27. februar 2013

Frilly-skjerf...

I høst fikk jeg et flott hjemmestrikket skjerf av Hege,
og ble litt bitt av skjerf-basillen...
 
Et skjerf som er enkelt å strikke,
dekorativt og varmer godt rundt halsen.
 
Garnet, som heter Frilly, finnes i mange fargekombinasjoner,
og man bruker ett nøste til ett skjerf.

Har laget noen sånne og gitt bort...
Ypperlig gave til mor, svigermor, tante,
eller venninner som aldri får for mange skjerf ;-)

Nå er det bare en arbeidsdag igjen,
før jeg pakker bagen og farter til fjells.
Skal bli herlig med noen vinterferiedager på hytta,
med avslapning og kos, og kanskje litt finvær...

Ha ei fortsatt fin uke du også ;-)

5 kommentarer:

Inger Harding sa...

Wowww så lekkert!!!
Nydelig inspirasjon!
Ha en flott dag og en fortsatt fin uke :)

♥ Inger

Scrappelise sa...

Så flink du er, skjerfet er så lekkert! Ha en fin dag i solen. Klem

Pinklady 68 sa...

Å, så fint skjerf! Fint med gode venninner som er flink til å strikke:-)

Kos deg på hytta og ha en fin vinterferie!
KLem Laila.

Unknown sa...

Hei. Jeg så at du hadde strikket et slikt nydelig skjerf. Du skulle vel ikke ha en oppskrift på dette? Har kjøpt garn men vet ikke helt hvordan jeg skal strikke det :)

RitaK sa...

Hei Bjørg ;-) Det er superenkelt å strikke, så jeg prøver å forklare: Legg opp 6 masker fra hullene i den rette siden av garnet (bare træ de innpå pinnen). Strikk rett fram og tilbake, hvor du fortsatt strikker med den rette siden av garnet, hopp hele tiden over 3 hull når du strikker. Den bølgede siden av garnet blir nå volanger. Bare fortsett sånn til garnet er tomt ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...