Sider

17. oktober 2012

Julekrybbe-kort...

Da jeg var på Totenscrappetreff i helga,
visste jeg ikke helt hva jeg skulle lage....
Jeg satt og beundret de vakre julearkene fra Pion Design,
og plutselig fikk jeg en idè....
 
Jeg laget et Julekrybbe-kort ;-)
 
Brukte brun bazill, og pyntet med ark fra Pion Design "Silent Night".
Brukte rammen fra 6x6" arket "Guardian Angels",
og skjærte ut firkanten i midten så jeg fikk et vindu.
Motivet er fra 12x12" arket "Tags".
 
Laget et lite tak over "stallen" og pyntet med blonder fra Kort&Godt.
Stempelteksten var jeg så heldig å få låne av Berit,
og den er fra Kreativ Hobby.
Har pyntet med snøfnugg laget med puncher fra Martha Stewart,
sløyfe, blonder og God Jul-charms fra Kort&Godt.
Gledelig Jul teksten har jeg i min stempelsamling,
men vet dessverre ikke hvor den kommer fra!
 
Baksiden med samme ark som forsiden,
med en koslig stempeltekst fra Kort&Godt,
og plass til å skrive hvem det er fra :-)
 
Lovet noen å lage en mal til dette kortet, så her kommer den: 
 
Har tatt et bilde av kortet ovenfra,
sånn at dere kan se hvordan det er limt sammen:
 

Kanskje du fikk lyst til å lage et Julekrybbe-kort du også?
Lykke til :-)
 
Jeg deltar hos
Nordsalten Hobbyklubb #63 "Jul"
med dette kortet :-)

Ha ei fortsatt fin uke :-)

16 kommentarer:

Papirdilla sa...

Nyyyyydelig!!! Du er rett og slett genial, Rita! Gleder meg veldig til å få slik til jul....hihi...;)
Ha en fin dag.
Klem,
Hanne

Mette sa...

Åååå herlig å se kortet igjen, og jeg er veldig glad du fikk en ide;) som sagt så vil dette passe perfekt inn i mitt juelpyntede hus etterhvert...fnis:))))))

Ha en god dag Rita:)

Klem mette

Filharmonica sa...

Slettes ingen dum ide :-)) Nydelig kort du har laget, og tutorialen er lagret :-)) Ha en flott dag!

Kaoskontroll sa...

For et utrolig flott kort!!! Nydelige papirer som er satt sammen på en genial og nydelig måte!!!! superfint!! fin fin dag til deg!! :)

Heidi sa...

Jeg var bortom og beundret dette kortet/bildet flere ganger i helga. Det var utrolig flott, Rita!

Scrappelise sa...

Dette er så vakkert, nydelig å se på her og heldige meg som fikk se det IRL! Nydelig motiv og nydelig pyntet og så skal man ikke glemme at du er superdyktig mtp brette-teknikker! ha en fin dag Rita - Klem fra Anne Lise

MonaV sa...

Du er såååå kreativ altså!
Skikkelig fint Rita!

Synnøve sa...

Å for et vakkert julekrybbe-kort!! Jeg har også brukt dette arket til noe lignende, men det kommer hos PP i november:) klem

Heidi sa...

Så lekkert!
Nydelig pyntet:)
Takk for inspirasjonen.
Klem, Heidi:)

Lin Monika sa...

Så flott det ble. Fin som julepynt også. Takk for oppskriften:)
Klem, Lin Monika

Pinklady 68 sa...

Et nyydelig julekort, Rita!!
Her kom virkelig de nydelige Pion arkene til sin rett:-)
Takk for tutorialen.

Ha en fin kveld! KLem Laila.

Meretekj sa...

Utrolig flott kort!
Dette var en super ide med de lekre papirene.
Klem, Merete

Hege sa...

Jeg skjønner ikke hva de andre mener med at de gleder seg til å få dette vakre kortet til jul!!??? For det er da for pokker JEG som skal ha det!!??? Noen har jo allerede sett det på treffet- jeg er jo helt uvitende....
Aldeles lekkert, og takk for at du deler!

Diger klæm fra Hege:)

nergele's puslerier sa...

Jeg synes du er kreativ og fantasifull i den utgaven der med julekrybbe...."Jesus inn i alle hjem det vårt motto er" (fra en sang vi bruker på armeen)..

Takk for koselig hilsen og etterlysning,håper jeg snart er klar til mer hobbyjobbing,ting tar tid med isjas skjønner du...

Klem herfra

Karen Elise sa...

Dette var skikkelig lekkert! Nydelige, harmoniske farger, og den enkle pynten framhever motivet. Tutorialen lagrer jeg, enten det blir ei julekrybbe eller et annet kort med denne vinduseffekten...
Takk for at du scrapper med NSHK!
~Karen Elise~

Eva Marie sa...

Så lekkert! Og for en fantastisk ide og effekt!
Takk for at du leker med oss i NSHK
Klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...