Sider

25. juli 2013

Strikket håndkle...

Her er det endelig blitt skikkelig sommer,
 og varmen nytes, helt uten å klage på at det er for varmt,
for dette har vi ventet altfor leeeenge på...
Man får heller legge aktivitetsnivået noen hakk ned,
og hva passer vel da bedre enn litt strikking
mens man slikker sol i hagen :-) 
 
 Har strikket meg et koslig gjestehåndkle.

Hadde ingen oppskrift,
så det ble til litt sånn etter hvert som jeg strikket...
Har brukt Mandarin Classic bomullsgarn,
la opp 80 masker og strikket på pinne nr 4.
 
Selve håndkleet er strikket i dobbel perlestrikk,
og jeg laget en hullbord til pynt nederst,
og heklet en tungekant oppe og nede.
 
Heklet til slutt ei hempe,
og pyntet med en liten hekleblomst.

Håper på flere godværsdager,
og mere strikketid i godstolen jeg...
Nyt sommeren der du er ;-)

7 kommentarer:

Unni A sa...

Fy søren så flink du er! Det tror jeg må være det nydeligste håndkle jeg noen gang har sett! Så forseggjort med mønster og heklekant, og den lille blomsten på hempa var så søt!
Ja, la oss endelig håpe finværet varer leeenge! Men jeg har akkurat vært og tittet på langtidsvarselet, det så ikke helt lovende ut.... Ok, noen regnværsdager skal jeg godta, bare det blir finvær igjen i august :)
Ha en fin dag, kos deg i solen :)
klem Unni

Elin Larsson sa...

Åh så sött!!!

Tuppenshobbyblogg sa...

For et nydelig håndkle. Så flott oppheng og lekkert med den kanten nederst. Så flink du er :)

Hilsen Kjersti

Hege sa...

Nyyydeligste håndkleet EVER!!!!! Jeg blir stadig imponert over det du lager!!!

Diger klæm :)

Heidi sa...

Lekkert!
Takker for inspirasjonen:)
Klem, Heidi:)

Hobbykroken sa...

Super lekkert håndkle.
Ja vi sees nok på treff til høsten, men noen må" kvitre "litt til meg om når det er........
Fortsatt god sommer.
Ann Kristin

Connie sa...

Woooow så lekkert.
Ikke mange som kan skryte på seg hjemmestrikket gjestehåndkle.
Imponert.

Kos deg i varmen.
Klem Connie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...