Sider

21. februar 2017

Lothepuslue og strikkedilla....

Som så mange andre med "strikkedilla",
 har jeg kastet meg på trenden fra
Kjendis-Farmen og strikket et par Lothepus-luer....


Denne er strikket etter originaloppskrifta, som du finner HER,
i de originale fargene, og med det originale garnet 
Pure Eco Wool fra Dale Garn.

Obs! Denne lua er veldig stor i størrelsen,
så gå gjerne litt ned på pinnestørrelsen!!!!


Jeg strikker nå ei Lothepus-lue i Sandnes Merinoull,
 og helt andre farger....

Denne gangen bruker jeg ei bedre oppskrift som har 3 størrelser:
Liten (88 masker) Mellomstor (104 masker) og Stor (120) masker,
funnet HER på TV2 sine sider.

Jeg strikker mellomstor størrelse, dvs. la opp 104 masker,
og den lua blir helt passe til meg ihvertfall :-)


Siden jeg har litt "luedilla" for tida,
så har jeg visst strikket noen av disse flotte fletteluene også....

Mønsteret får du kjøpt HER på Ravelry.

Det er laget av Gro Tveitestøl, og heter "Min vakreste flettelue"

Jeg har brukt det myke garnet Hanneli fra Sandnes,
og det går 1 1/2 nøste på en lue.


Morsdagsgavene i år ble et par varme gode halser,
strikket i Cotinga fra Dale Garn. 
Det går nesten 3 nøster med Cotinga på en hals.

Oppskriften er laget av Pam Powers, heter "Quilted Lattice Ascot",
og fås kjøpt HER på Ravelry.

Som dere sikkert skjønner,
har jeg litt "strikkedilla" for tida,
og siden jeg faktisk må gjøre litt husarbeid, lufte bikkja
og tilogmed stikke innom jobben litt innimellom,
så blir det dessverre liten tid til "papirhobby"...

Riktig god vinterferieuke til deg og dine,
om dere er på farten eller hjemme :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...